- لجستیک دریایی

پایگاه خبری اقتصاد دریایی

موضوع

امضای تفاهم نامه تداوم سرویس‌های منظم حمل کانتینری بین کشتیرانی و بندر چابهار

تفاهم‌نامه راه‌اندازی و تداوم سرویس‌های منظم حمل کانتینری از طریق بندر بهشتی چابهار بین گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان امضا شد.

بازدید فعالان حمل و نقل و خدمات لجستیکی تاجیکستان از بندر شهید بهشتی

مدیر موسسه دولتی حمل و نقل و خدمات لجستیکی تاجیکستان در راس یک هیات اقتصادی، از امکانات و ظرفیت های سرمایه گذاری بندر شهید بهشتی بازدید و با مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کرد.

تغییر فرمان تجارت خارجی چین

قدرت اقتصادی چین و گسترش روابط دیپلماتیک آن به نگرانی اصلی دولت آمریکا تبدیل شده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای مقابله با رشد اقتصادی چین، تعرفه‌های تجاری۲۴۵درصدی بر این کشور وضع کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد چین به دلیل راهبردهای دیپلماتیک محتاطانه و سیاست‌های اقتصادی تطبیقی خود، تحت تأثیر قرار نگرفته است. سیاست‌های رئیس‌جمهور شی جین پینگ، تأثیر ژئوپلیتیکی، اجتماعی-اقتصادی و ژئواستراتژیک تعرفه‌های تجاری ایالات‌متحده را کاهش داده است.

توضیحات تکمیلی "حکشتی" درباره عملکرد 9 ماهه شرکت اصلی

شرکت کشتیرانی درباره صورت‌های مالی حسابرسی نشده دوره ۹ ماهه منتهی به اسفند و مربوط به شرکت اصلی، توضیحات تکمیلی ارائه داد.

ثبت افزایش سرمایه 200 درصدی زیرمجموعه غیر بورسی "حکشتی"

افزایش سرمایه 200 درصدی زیرمجموعه غیر بورسی شرکت کشتیرانی طی سال جاری از سود انباشته در دفاتر ثبت شد.

صنعت بانکرینگ ایران در خطر کما

یک هفته پس از آنکه محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه اجرایی ماده۶۲ قانون برنامه هفتم پیشرفت درباره سوخت‌رسانی به کشتی‌ها (بانکرینگ) به دستگاه‌های اجرایی را ابلاغ کرد، مصطفی کشکولی، مدیرعامل انجمن صنعت بانکرینگ ایران و عضو هیأت‌مدیره فدراسیون صادرات انرژی ایران در گفت‌وگویی از ضرورت بازنگری فوری در بخشنامه‌های مربوط به صنعت بانکرینگ صحبت کرده است؛ ضرورت‌هایی که به اعتقاد برخی کارشناسان اگر به سرعت در دستور کار قرار نگیرد، صنعت نیمه‌جان بانکرینگ ایران را به‌طور کلی به کما خواهد برد.

آماده افزایش دو برابری تجارت با آفریقا هستیم

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از توسعه فعالیت‌های این گروه در قاره آفریقا خبر داد.

آغاز پویش «جان بندر گره به جان دریاست» به همت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران

در پی حادثه تلخ و دلخراشی که اخیراً در بندر شهید رجایی رخ داد و موجب آسیب‌های گسترده انسانی شد، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با هدف حمایت از آسیب‌دیدگان این سانحه، پویش انسان‌دوستانه «جان بندر گره به جان دریاست» را راه‌اندازی کرد.

ترانزیت دریایی ایران در احاطه مشکلات و چالش‌ها

در سال گذشته، ترانزیت دریایی ایران تحت تأثیر چندین عامل قرار داشت و با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و تغییرات در بازار جهانی، تلاش شد تا از ظرفیت‌های بندری خود بهره‌برداری بیشتری کند. بندرهای اصلی ایران مانند بندرعباس، بندر امام‌خمینی و چابهار به عنوان نقاط کلیدی برای ترانزیت کالا به کشورهای همسایه و همچنین به کشورهای آسیای‌میانه و هند شناخته می‌شوند. به‌ویژه بندر چابهار که به عنوان یک کریدور مهم برای اتصال به هند و افغانستان مطرح است. ایران با کشورهای همسایه خود مانند عراق، افغانستان و کشورهای CIS  (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع) روابط تجاری و ترانزیتی خود را تقویت کرده است.

خیز گروه کشتیرانی ایران برای افزایش تجارت با آفریقا

گسترش تجارت ایران با کشورهای قاره آفریقا و به دست آوردن سهم قابل‌توجه از بازارهای هدف جدید، حالا مدتی است که تبدیل به یکی از اولویت‌های اصلی اقتصاد ایران شده است. قاره آفریقا و کشورهای آفریقایی اما نسبت به کشورهای منطقه و همسایه فاصله بیشتری دارند و کالاها باید مسافت بیشتری را طی کنند. خطوط کشتیرانی و استفاده از زنجیره حمل‌ونقل دریایی نیز در این رابطه اهمیت بالایی پیدا می‌کنند.